Growth Hacking Marketing

Growth Hacking Marketing

Growth Hacking Marketing.

Η νέα τάση!

Στο άκουσμα του σχετικά πρόσφατου αυτού όρου (από το 2010) δεν μπορεί κανείς εύκολα να φανταστεί τί ακριβώς αντιπροσωπεύει. Και αυτό οφείλεται στην ενδιάμεση λεξούλα: Hacking. Η λέξη αυτή μας είναι γνωστή σαν τη μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση σε δίκτυα υπολογιστών. Στην περίπτωση μας όμως πλησιάζει στο νόημά της στον όρο life hack, πού όλοι γνωρίζουμε, κυρίως από τα βιντεάκια με  εφευρετικά τεχνάσματα καθημερινότητας. Αντί λοιπόν για hacking ζωής, έχουμε το hacking ανάπτυξης, το growth hacking.

Ας δούμε τώρα τι ακριβώς κάνει ένας Growth Hacker Marketer, κάποιος δηλαδή που ασχολείται με το Growth hacking ή growth marketing (γιατί συχνά παραλείπεται ο όρος hacking). Με απλά λόγια, είναι ο άνθρωπος που με τη χρήση της τεχνολογίας, έχοντας ολοκληρωτική πρόσβαση και έλεγχο «end to end» σε κάθε αρχείο, δίκτυο και τομέα της επιχείρησης, θα επαναπροσδιορίσει τα 4P, με μοναδικό γνώμονα την ανάπτυξη. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει Sean Ellis, ο νονός του εν λόγω όρου, ένας growth hacker είναι ο άνθρωπος του οποίου ο αληθινός βορράς είναι η ανάπτυξη. Αλλά και ο Ryan Holiday, συγγραφέας και Marketer ήταν από τους πρώτους που χρησιμοποίησε τον όρο Growth Ηacking Μarketing  και μάλιστα  έγγραψε βιβλίο με τον παραπάνω τίτλο.

Πώς όμως επιτυγχάνεται η πολυπόθητη ανάπτυξη;

Πρώτα από όλα είναι απαραίτητες οι γνώσεις οικονομικών , design, πληροφορικής, μάρκετινγκ και καλές τεχνικές δεξιότητες. Αν είμαστε σίγουροι πως στο team μας υπάρχουν όλες αυτές οι ειδικότητες, τότε είμαστε σε καλό δρόμο. Επαγγελματίες των παραπάνω ειδικοτήτων μπορούν να παρακολουθήσουν σεμινάρια ψηφιακής επικοινωνιακής στρατηγικής , τα οποία περιλαμαβάνουν growth hacking marketing, ώστε να μπορέσουν να βελτιώσουν  growth & traffic της εταιρίας τους ή των πελατών τους.

‘Ένα από τα τεχνάσματα που χρησιμοποιούν οι growth hackers είναι το «low cost high tempo testing». Εκτελούν καμπάνιες, συνήθως με free tools, γρήγορα, οικονομικά και συχνά. Με αυτόν τον τρόπο αποκτούν γρήγορα αποτελέσματα, τα οποία δίνονται στη συνέχεια στους developers. Θα μείνετε έκπληκτοι πόσα εργαλεία υπάρχουν αυτή τη στιγμή που σας διευκολύνουν τη ζωή και που πολλά από αυτά δεν είναι καν με πληρωμή. Τα εργαλεία βέβαια από μόνα τους δεν είναι το παν, γιατί κανείς θα πρέπει πάντα να γνωρίζει πως για να μοιραστεί το περιεχόμενο, θα πρέπει να αξίζει,  άλλωστε … content is the King! To περιεχόμενο απαντάει σε ερωτήσεις, ανοίγει διάλογο, είναι ικανό να πουλήσει, αλλά και να ενθαρρύνει το loyalty.

Κλείνοντας θα ήθελα τονίσω πως είτε πρόκειται για παραδοσιακό μάρκετινγκ , είτε για digital, είτε για growth marketing, πάντα ξεκινάμε από το κοινό μας. Ποιους stakeholders θέλουμε να προσεγγίσουμε. Μαζί με το κοινό και τους στόχους που θέτουμε, χαράσσουμε τη στρατηγική και ορίζουμε τις τακτικές που θα χρησιμοποιήσουμε….

Καλή ανάπτυξη λοιπόν!

 

Ειρήνη Αραβαντινού

Communication strategist, digital visual designer

https://www.linkedin.com/in/iriniaravantinou/

 

No Comments

Post a Reply