Τελικά το Facebook είναι μόδα και θα περάσει ή τάση που εντείνεται;

Τελικά το Facebook είναι μόδα και θα περάσει ή τάση που εντείνεται;

Διαβάζουμε στη διεθνή ειδησεογραφία ότι ο μεγάλος κορμός των χρηστών του Διαδικτύου έχει - σύμφωνα με δημοσκοπήσεις που δημοσιεύτηκαν την περασμένη Κυριακή, στις ΗΠΑ και τη Γερμανία - "χάσει την εμπιστοσύνη της προς τα κοινωνικά δίκτυα και δη προς το Facebook". Μια έρευνα τα στοιχεία της οποίας προκαλούν έκπληξη και πανικό στους οπαδούς του δικτύου αλλά και στους σοβαρούς παίκτες της αγοράς που εμπιστεύονται την προβολή τους στο κοινωνικό μέσο την ίδια ώρα που ο ιδιοκτήτης της εταιρείας Μαρκ Ζάκερμπεργκ ζητεί για τρίτη φορά συγγνώμη,  με ολοσέλιδες καταχωρίσεις σε βρετανικές και αμερικανικές εφημερίδες με αφορμή το πρόσφατο σκάνδαλο υπεξαίρεσης προσωπικών δεδομένων. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του πρακτορείου Reuters και της εταιρείας Ipsos, λιγότεροι από τους μισούς Αμερικανούς εμπιστεύονται το Facebook σε ό,τι αφορά την τήρηση της αμερικανικής νομοθεσίας περί προσωπικών δεδομένων και πιο συγκεκριμένα, μόλις τέσσερις στους 10 Αμερικανούς (41%) θεωρούν ότι το Facebook θα τηρήσει τους νόμους που προστατεύουν τα personal data τους. To εντυπωσιακό είναι ότι τα αντίστοιχα ποσοστά είναι κατά πολύ υψηλότερα για την Amazon.com (66%), το Google (62%) και τη Microsoft Corp (60%).

Άλλη δημοσκόπηση, στη γερμανική εφημερίδα Bild am Sonntag η οποία πραγματοποιήθηκε από την εταιρεία Kantar Emnid, δείχνει ότι το 60% των Γερμανών φοβούνται ότι "το Facebook και άλλοι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης έχουν αρνητικές συνέπειες για τη Δημοκρατία".

Μάλιστα μόλις το 1/3 των ερωτηθέντων πιστεύει ότι "οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης έχουν θετική επίδραση στη Δημοκρατία" την ίδια ώρα που το 60% πιστεύει το ακριβώς αντίθετο.

Στην Ελλάδα με τη γνωστή καθυστέρηση τόσο της έλευσης των τάσεων όσο και της απόσυρσής τους ταυτόχρονα με τις μόδες του εξωτερικού αυξάνονται και πληθύνονται οι ενεργοί χρήστες του Facebook, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης στο τέλος Σεπτεμβρίου είχαν φθάσει τα 5,2 εκατ., αριθμός μεγαλύτερος κατά 200.000 σε σχέση με εκείνον του Σεπτεμβρίου 2016.

Ως ενεργοί χρήστες ορίζονται αυτοί που επισκέπτονται το Facebook τουλάχιστον μία φορά το μήνα. Και είναι εξίσου εντυπωσιακό  το νούμερο των καθημερινών επισκεπτών του Facebook, το οποίο στο τέλος Σεπτεμβρίου έφθασε τα 4,3 εκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας το 83% του συνόλου των ενεργών χρηστών. Μάλιστα, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2016 παρατηρείται ακόμη μεγαλύτερη αύξηση, που φθάνει τους 300.000 νέους καθημερινούς χρήστες.

Ακόμα πιο δυναμικά κινείται η χρήση του Facebook και από το κινητό τηλέφωνο στη χώρα μας, όπου το σύνολο των ενεργών χρηστών μέσω smartphone έφθασε τα 4,7 εκατομμύρια. Δηλαδή αποτελούν το 90% του συνόλου των ενεργών χρηστών, υποδεικνύοντας ότι όλο και περισσότεροι περνούν στο mobile περιβάλλον για να επισκέπτονται την πλατφόρμα. Γυρνώντας ένα χρόνο πίσω, στο Σεπτέμβριο του 2016, ο αριθμός των μηνιαίων χρηστών ήταν 4,3 εκατομμύρια, δηλαδή είχαμε περίπου 400.000 νέους χρήστες που μπαίνουν στο Facebook από το smartphone. Οι καθημερινοί χρήστες του με τη χρήση smartphone στο τέλος Σεπτεμβρίου ήταν 3,8 εκατομμύρια, επίσης προσαυξημένοι κατά 400.000 σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι.

 

Σόνια Χαϊμαντά - Media Trainer & Σύμβουλος Διαχείρισης Κρίσεων

No Comments

Post a Reply